måndag 10 oktober 2011

Trädgårdskalender och sommarnostalgi

Weehoooo!!! Efter några timmars meck har jag äntligen lyckats lägga in en trädgårdskalender under en egen sidoflik (kolla gärna in den, jag är riktigt nöjd)! =)
Tänkte i den lägga in när jag gör eller ska göra saker i trädgården, eller om jag när jag googlar få reda på bra tidpunkt för exempelvis beskärning, eller när man ska sätta olika lökar, eller... eeew, gödsling).

Eftersom det är helt mörkt nu när jag kommer hem från jobbet och det idag har varit kallt t.o.m. inne på kontoret så får dagens bild bli en solbelyst grön och rosa flashback från sommaren:

Fingerborgsblomma framför rosor vid östra väggen

Fikapaus för en av våra många vackra fjärilar 
 
Rosa ros vid staketet mot Cervins väg

Ett sammelsurium av olika rosa blommor vid pumpen

Jag blir alltid lika föundrad över alla de växter som kommer upp och frodas i trädgården varje vår och sommar, och över trädgårdens inneboende kraft som nu under hösten går till vila under jorden. Helt magiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar