söndag 16 oktober 2011

Oktober

Vad gör man i trädgården i oktober?
Jag har ingen aning, jag har kollat på nätet och i böcker och det verkar vara någon slags mellanperiod - för sent att sätta lökar (september) och för tidigt att klippa ner buskar (enligt vissa källor i november).

Och jag som varit på mitt allra sugnaste beskärarhumör i helgen! Jag kompenserade genom att klippa ner alla vissna stänglar och döda grenar, och sedan räfsade jag ihop en riktigt maffig lövhög under kastanjen, till den igelkott som jag hoppas ska vilja bosätta sig där i vinter. Vi har redan harar, ekorrar, rådjur och en stor mängd fåglar som övervintrar hos oss, och som vi matar på vintern, men alltså ännu ingen igelkott.

Vad gör man mer? Jo, man njuter av den krispigt klara höstluften, den höga himlen och solen som fortfarande värmer... =) Och av alla goda höstdofter i trädgården.

Östra Väggen, lärkträdet i förgrunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar