söndag 16 oktober 2011

Hästar, ljung och igentäppta rör

Idag har vi varit på Säby gård för att promenera och hälsa på de ridhästar som går där.
Kände att jag saknar att ha en häst att ta hand om och rida, och tänkte tillbaka på Glätta och Johanna, de två fina men egensinniga hästar  (ett russ och en islänning) som jag hade som barn.

Började genast fundera på om man inte skulle kunna ha en häst i trädgården och bygga ett vinterbonat litet stall till den, men Tore tyckte inte att det var en särskilt genomförbar idé - särskilt som man tydligen inte får ha gårdsdjur i ett bostadsområde.
Kanske skulle jag istället kunna bli medskötare/ medryttare till en häst - jag får fortsätta funta på det.

Därefter åt vi äpplekaka med vaniljsås i det mysiga caféet och kollade in den gemensamma ridshopen/ spa'et (alltså, kombinationen!) som de hade en trappa upp, innan vi åkte hem med två vackra ljungplantor och en manick som Tore behöver för att rensa bort rötter som vuxit in i vårt dagvattenrör.

Sedan dess har Tore varit sysselsatt med att försöka skära bort rötterna ur röret. Ett stort jäkla hål har han grävt vid knuten med klätterväxten , men det verkar inte gå så bra.


Själv satte jag ljungen i varsin kruka och placerade dem på grindstolparna.



Vackert! =)

1 kommentar:

  1. Kul du hitta mig så jag hitta dig! Wow ett sånt kulturarv du har att förvalta. har kikat runt lite här hos dig och förstår att du är förälskad i huset..

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera