söndag 9 oktober 2011

Dagens bild

Det är ganska sent och ganska mörkt, men jag tycker ändå att jag lyckades fånga vår västervägg mot terassen helt OK. Där växer en enorm klätterväxt med jättestora blad (vet ej vad den heter) som minglar med klematisen vid terassdörren. Magiskt!

Där växer även en liten spillra av de höga rosenbuskar som dog vår första vinter i huset (2009-2010) då det var nedåt -20 i flera veckor. Dess rosor var stora och röda men nu kommer det bara pyttesmå laxfärgade rosor på låga buskar, hur det nu har kunnat bli så...

De är också väldigt vackra, men jag funderar på att komplettera med en högväxande rosenbuske, med stora blekgula rosor, till sommaren för det finns en kal "fläck" vid väggen där de röda rosorna brukade växa.
Det finns en gul ros som heter "Aisha" som jag funderar särskilt på, vilket vore extra kul då det även är namnet på min dotter. Vi får la se vad det blir!

För övrigt tycker jag att det är sjukt mysigt att det äntligen är höst! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar