tisdag 11 oktober 2011

Det där underbara ljudet av porlande vatten

Medan höstkylan biter i väggarna och solen håller på att gå ner efter en riktigt rysligt kall dag sitter jag i soffan och drömmer om fontäner. Jag skulle så gärna vilja ha en pytteliten damm eller fontän i trädgården, mest för att få det där vilsamma ljudet av porlande vatten.

Har också läst att fåglar gillar att bada och att fjärilar och bin gärna kommer och dricker ur små vattenspeglar. Alltså - fatta vad underbart! :)

Men när jag bildgooglar på fontäner så hittar jag mest en massa vulgomonsterfontäner i marmor och betong, och skruttiga igenvuxna dammar - inte alls så där som jag tänker mig.
Den som kommer närmast är väl den här:



Och den är ändå långt ifrån vad jag tänker mig. Egentligen vill jag nog ha en liten bäck som rinner genom en del av trädgåden, typ hörnet längs ner, vid fläderträdet. Men det går ju inte.
The googling goes on...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar